طرح درس
ویدیوی آهنگ اشکال را برای کودک پخش کنید تا ببینند و بشنوند .
ازکودک بپرسید که از کدام شکل بیشتر خوشت می آید و توجه تو را جلب نموده است.
نکته : با کودکان راجع به ضلع و اینکه آن یک خط مستقیم است که میتواند یک طرف از شکل را بسازد صحبت کنید . جایی که دو ضلع به همدیگر میرسند گوشه درست میشود.
با کودکان در مورد اینکه فکر میکنند چه تفاوتی بین دایره و مربع وجود دارد صحبت کنید . و بین مثلث و مربع چه تفاوتی هست گفتگو کنید. تعدادگوشه ها و ضلع ها را با هم بشمارید.
فعالیت ها
انجام فعالیتهای شناخت اشکال (چهارگوش مربع و مستطیل) –(سه گوش یا مثلث)–(گردی یا دایره)
در این فعالیتها کودکان قادر خواهند شد:
اشکال را بشناسند و آنها را تشخیص دهند.
با ضلع و گوشه آشنا شوند.
1- بگرد و پیدا کن :
به اطراف اتاق و خانه و محیط بیرون از خانه خوب نگاه کن و و بگو چه وسایل و اشیایی به شکل چهار گوش هستند .
به اطراف اتاق و خانه و محیط بیرون نگاه از خانه با دقت نگاه کن و بگو چه اشیا و وسایلی به شکل سه گوش هستند .یکی از آنها را نقاشی کن .
به اطراف اتاق و خانه و محیط بیرون از خانه توجه کن و اشیایی که به شکل گردی هستند را پیدا کن ونام ببرو از یکی از آنها عکس بگیر.
2-با لگوهایت روی زمین اشکال سه گوش و چهارگوش و گردی را بساز.
3-با قیچی کاغذ رنگی قرمز چند عدد شکل چهارگوش مربع و مستطیل بچین
با قیچی کاغذ رنگی ابی چند عدد به شکل سه گوش یا مثلث بچین
با قیچی کاغذ رنگی زرد تعدادی شکل به شکل گردی بچین
هنوز بررسیای ثبت نشده است.